Thursday, April 29, 2010

AHMAD TAMRIN: UNDI BN MENUNJUKKAN PRESTASI BURUK DI HULU SELANGOR

Oleh Halik Zaman

Pengerusi Majlis Kepimpinan PKR Negeri Ahmad Tamrin menyatakan bahawa keputusan PRK Hulu Selangor yang baru lalu tidak menggambarkan PKR kehilangan sokongan dari rakyat Hulu Selangor malah sokongan rakyat nampak bertambah walaupun dikawasan Hulu Selangor ketiga tiga DUN adalah milik Barisan Nasional.

Ahmad Tamrin mengatakan demikian dalam 'perbincangan. dialog dan analisa politik' kepada 200 orang tenaga pekerja PKR daerah Tuaran yang dianjurkan oleh Datuk Kalakau Untol bertempat diperkarangan rumahnya di Kampung Roun Topokan Tuaran.


"Seluruh tenaga UMNO/BN termasuk Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, semua Menteri Menteri penuh dan Timbalan Timbalan Menteri, seluruh Menteri Besar dan Ketua Menteri, semua Presiden Presiden parti komponan, disokong pula oleh beratus juta RM projek dan rasuah secara terang terangan, namun kemenangan tipis yang tidak berbaloi berpihak kepada Barisan Nasional. Sepatutnya majoriti yang BN dapat tidak kurang dari 10 ribu undi keatas." Tegas Tamrin meyakinkan.

"TV1 TV2 TV3 dan Astro Awani memainkan peranan terus mengutuk Pakatan Rakyat berhabis habisan serta pula buat 'coverage calon BN' sehingga Kamalamathan buat roti canai, makan dan minum pun ditayangkan dalam TV. suatu kempen yang tidak bermaruah. Hasilnya suatu kemenangan yang memalukan." Tekan Tamrin.

"Semua rakyat Malaysia berbangga dengan pencapaian undi yang diperolehi oleh calon Pakatan Rakyat. Sekurang kurangnya BN walaupun menang tapi MALU BESAR cuma mendapat 'majoriti 1000 lebih sikit' padahal atas tiket parti yang memerintah Kerajaan kononnya 1Malaysia". Perli Tamrin.

Ahmad Tamrin menyeru kepada semua kakitangan tenaga pekerja Pakatan Rakyat seluruh Sabah, kita mesti gandakan kerjakuat kita, kerana kita sudah tahu setakat mana kekuatan UMNO/BN ? Cuma itu sahaja yang boleh mereka dapat yang cuma majoriti '1000 lebih sikit' dalam PRK Hulu Selangor. Kalau UMNO/BN kuat dan mendapat kepercayaan pengundi, tentu UMNO/BN mendapat majoriti 10 ribu undi keatas.

Mustaffah Mohd Hassan
Mustaffah Mohd Hassan

Dalam kontek ini Halik mahu tunjukkan diri sekali lagi politik sabah melalui PKr,cakaplah yang penting sekarang bukan fikir selangor tapi sabah.apa fikir semua rakyat sabah bodoh dan terpengaruh dengan pandangan halik serta pkr.porrroh bor

Hairi Zam
Hairi Zam

Terpeulang pada bro lah...sy pun tak kisah nak kutuk2 sape2..yg penting lawan tetap lawan bro..sy anak muda...berpandangan jauh..bkn mcm org yg masih di takuk lama dan tak boleh trima kenyataan...sori yer bro...sape pun tak kata org sabah bodoh..bro je yg ckp...heheheh

Mustaffah Mohd Hassan
Mustaffah Mohd Hassan

Yaa bro jangan takbur bro rasa umur u pegangkah inilah pandangan yang salah mana tahu besok boleh ....sori

Hairi Zam
Hairi Zam

Mungkin lah...tapi klu kita terlalu berkarat pun tak guna jgk...yerlah sy ni bkn ader ape2 kepentingan pun...mungkin kerana dah tgk mcm2 yg tek betul kebelakangan ni,so sy tak leh nak terima n sokong org2 yg gila kuasa....

Mustaffah Mohd Hassan
Mustaffah Mohd Hassan

Nah itukan gentelmen bro,kita jumpa PRU13 untuk sabah,kita sama-sama ada pegangan politik,raqmai pepmimpin PKR saba adalah Rejet dari usno ke berjaya ada masuk PBS kemudian akar,dan dalam UMNo rejet na masuk PKRlah ini orang bukan pejuang rakyat tapi diri sendiri.

Hairi Zam
Hairi Zam

Sy bkn reject mane2 bro..sy ader pegangan sy sendiri..dan sy takkan tergugat ngan kata2 bro punyer..
sy pun tak mau dgr bro punyer penjelasan..sebab bro pun ader pendirian bro..sy ader pendirian sy..pru 13 yakin ke boleh majoriti lg??hahahahh

Halik Zaman
Halik Zaman

Musataffah....Amaran terakhir. Kalau anda serang peribadi saya dan Tamrim, saya akan blok anda dalam facebook saya.

Saya akan siarkan semua copy chat anda yang pertama itu. Ada saya save. Baru saya block anda.
Kerana anda sudah melampaui batas serang peribadi.

Anda boleh serang tulisan saya. Bukan personal.

Zulkifli Bin Ismail
Zulkifli Bin Ismail

Takpe dato.. orang yang selalu makan gula2 selalu rasa manis jer n tak pernah msam tapi tak sedar kadang2 gula2 ada jugak yang masam... majoriti rakyat malaysia mahukan perubahan dengan menyokong pakatan tapi bn tak masih masam lagi walaupun di luar namapak manis sahaja..

Zulkifli Bin Ismail
Zulkifli Bin Ismail

PR walaupun kalah tapi dari segi moral kita dah menang dan bn kalah dari segi moral walaupun nampak menang..

3 comments:

  1. Bak kata UMNO ..yang penting menang...hatta majoriti cuma satu sekali pun mereka tetap akan mencanangkan berminggu-minggu...

    ReplyDelete
  2. Itulah penangan RM di mata rakyat yang masih buta dan hati, tapi apa pun kesian jugak kat umeno ni harga majoriti 1725 tu bernilai jutaan ringgit !!!

    ReplyDelete
  3. Alahh Datuk..yang penting glamour menang dah ler... bak kata orang Perak, biar papa asal bergaya...

    ReplyDelete