Saturday, April 10, 2010

GOSIBIN INSAF, KEMBALI KEPANGKUAN PKR TENOM


Laporan: HALIK ZAMAN

“Saya merasa tersangat dukacita apa yang telah saya lafazkan antara ‘sedar dengan tidak sedar' berhubung dengan perletakan jawatan saya sebagai Pemangku Ketua Cabang PKR Tenom dan dengan ini saya menarik balik perletakan jawatan saya serta memohon maaf kepada semua Badan Pimpinan PKR Negeri Sabah,” demikian luah Gosibin@ Benard Yosundang yang pada suatu ketika dulu membuat kenyataan yang tersiar di Sabahkini dan di akhbar-akhbar tempatan baru-baru ini.

"Saya berjanji akan memimpin Cabang PKR Tenom ke arah destinasi perjuangan PKR untuk merubah kehidupan rakyat sejajar dengan halatuju Pakatan Rakyat dan saya meminta semua ahli PKR Tenom berkerjasama berganding bahu bersama-sama saya membawa PKR Cabang Tenom ke arah satu matlamat untuk membantu rakyat keluar dari kepompong kemiskinan," jelas Gosibin dalam mesyuarat di hadapan semua Ahli Ahli Badan Kepimpinan PKR Negeri Sabah.

Jelas Gosibin lagi, "tanpa kerjasama semua pihak, PKR tidak dapat merubah keadaan penghidupan rakyat yang miskin dan akan terus menerus tertekan dengan sara hidup yang melambung tinggi."

Mesyuarat bulanan Kepimpinan PKR Negeri Sabah menerima dengan suara majoriti Gosibin kembali memangku sebagai Pemangku Ketua PKR Cabang Tenom dengan memandang beberapa faktor bahawa perpaduan mestilah diwujudkan di kalangan para pemimpin dan ahli-ahli PKR bukan sahaja di daerah Tenom tetapi di seluruh Sabah

No comments:

Post a Comment