Monday, February 22, 2010

Anasir-Anasir Tidak Bermoral "Arahan Pihak-Pihak Tertentu" Tidak Mendapat Respon.






Pada perjumpaan Bertemu Rakyat bersama Presiden PKR, YBhg Dato’ Seri Dr Wan Azizah Ismail yang berlangsung pada 21 Februari 2010 dan bertempat di Star City Convention Center, Kota Kinabalu, terdapat juga anasir-anasir negative yang cuba untuk menggagalkan program berkenaan.

Antaranya di kereta-kereta di sisipkan gambar-gambar Ketua Umum, YB Dato’ Seri Anwar dengan pelbagai bentuk teknik ‘super-impose’. Risikan kami mendapati anasir-anasir ini telah di dalangi oleh “pihak-pihak tertinggi dari Karamunsing, Kota Kinabalu dan Kepayan.

Mereka telah mengupah anak-anak pendatang tanpa izin berbangsa Filipina untuk menyisipkan risalah-risalah di kereta-kereta mereka yang hadir. Tidak cukup dengan itu, ada pihak tertentu yang sabotaj di dalam dewan perhimpunan. Ada tangan-tangan yang telah ‘dibeli’ sanggup menjalankan kerja-kerja terkeji dengan memotong wayar penghawa dingin di dalam dewan, akibatnya hadirin di dewan kepanasan.

Walaupun pelbagai dugaan dan halangan yang ‘orang-orang tertentu’ lakukan, namun semangat kental para hadirin untuk mendengar amanat dan penjelasan kepimpinan PKR terus segar. Apakah orang-orang ini mengandaikan kepercayaan ahli-ahli PKR akan pudar setelah melihatkan risalah-risalah tidak bermoral ini ? Atau adakah orang-orang ini menganggap ahli-ahli PKR akan berkeluaran meninggalkan dewan kerana kepanasan ekoran tindakan mereka mensabotaj penghawa dingin di dewan ? Sebaliknya tiada seorang pun yang mengeluh !

Malangnya segala usaha jahat pihak-pihak ini tidak mendapat perhatian ahli-ahli PKR bahkan harus kita maklumkan bahawa 70% hadirin yang hadir di perjumpaan berkenaan kebanyakannya orang-orang UMNO yang bersimpati dengan nasib yang menimpa Dato’ Seri Anwar.

Kerana itulah mereka hadir beramai-ramai bagi mendengar sendiri dan bersua muka dengan wanita yang selama ini merupakan tulang belakang kepada Ketua Umum PKR. Pada hari itulah mereka dapat melihat sendiri betapa kuatnya tekad ahli-ahli PKR di Sabah yang tidak gentar dengan apa sahaja halangan yang mereka lakukan demi kasihnya mereka kepada PKR dan Pakatan Rakyat.

14 comments:

  1. Biasalah puak tu mana nak senang duduk bila ramai rakyat menyokong PKR, bak kata pak jib pun ianya suatu MIMPI NGERI.

    Adios

    ReplyDelete
  2. Duinah sia pun dapat itu gambar, kurang ajar bah durang ini, indak profesional bah. Kalau durang rasa durang tarlalu kuat, kasi biar sija bah, ini macam mo takut-takut pulak. ini suma karaja buduh bah, indaklah kami picaya bah. tukuiii

    Bobohizan Penampang

    ReplyDelete
  3. Apa yang mereka harapkan dengan berbuat demikian ? Rakyat berpaling tadah dan kembali kepada UMNO ? No way jose !! Jangan harap, kami rakyat bertambah meluat dengan perbuatan yang tidak bermaruah ini.

    Pahlawan Mat Salleh

    ReplyDelete
  4. UMNO ni tak habis-habis dengan tabiat busuknya. Apa faedah yang mereka dapat dengan berbuat sedemikian ? Tidakkah mereka sedar perkara ini adalah merupakan suatu backfire kepada UMNO sendiri ? Think about it !!!

    TTL.KK.S

    ReplyDelete
  5. Kadang-kadang tu meluat juga dengan attitude puak umno ni. Berhentilah buat keja bodoh-bodoh tu, tak ada gunanya. Kami dah lama hilang kepercayaan kepada umno.

    hash.ria
    twitter.com/hash.ria

    ReplyDelete
  6. Jangan cepat menuduh, adakah kamu pasti ini kerja-kerja orang UMNO ?

    Yussof Amran. Taman Semperlang, Sabah

    ReplyDelete
  7. What rubbish is this ? UMNO is full of shit, and they like to play around with the shits !!! No wonder they are BULL SHIT !!

    Thomas Lajinun

    ReplyDelete
  8. Melihatkan kepada gambar-gambar super-impose ciptaan puak berhala ni, secara tidak langsung tanpa 'puak berhala' ni sedar MEMBENARKAN KENYATAAAN BAHAWA segala kes DSAI adalah FITNAH semata-mata. Sometimes people says, too smart is no good !!

    ReplyDelete
  9. "70% yang hadir orang-orang UMNO"?Siapa penganjur yang membawa orang-orang UMNO ini?Adakah penganjur bersubahat dengan agenda dan motif yang berlainan.Mengapa ahli dan penyokong Pakatan Rakyat hanya 30%.Adakah mereka ini dilarang masuk ke dewan,kerana ini perjumpaan khas orang orang UMNO dengan Presiden PKR?

    ReplyDelete
  10. Ronnie, Semua rakyat Sabah di jemput hadir, dan kenapa mesti kita memusuhi ahli-ahli UMNO kalau mereka ini boleh memenangkan kita ? Tiada agenda rahsia atau tersembunyi di sebalik perjumpaan tersebut, siapa yang berminat untuk hadir dialu-alukan tidak kira ahli PKR kah, ahli UMNO kah, ahli UPKO kah, siapa sahaja yang boleh menguntungkan PKR.

    Matlamat PKR untuk memberitahu kepada akar-umbi tentang hala-tuju PKR. Dan suatu perkara yang amat bagus sekiranya ada ahli-ahli parti lain yang sudi dan mahu mendengar matlamat kita.

    Suatu keuntungan apabila remaja-remaja UMNO/BN mahu mendekati PKR dan benefit akan pergi kepada PKR.

    ReplyDelete
  11. RONNIE
    Itu Dato Zahid orang UMNO, salah kah dia masuk PKR?

    'Sendiri cakap sama sendiri buat apa?'Ahli ahli PKR selalu dengar pemimpin bercakap, Orang luar tidak tahu PKR baik kalau kita main bisik bisik sendiri sama sendiri.

    Kau fikir Ronnie, semua kah orang UMNO itu orang Penang/Philipino?

    bapa umno anak pkr, sembulan

    ReplyDelete
  12. Dalam politik, kita mahu mencari dan menambah ahli, dan 70% ahli UMNO yang hadir bukan di panggil, tapi mereka datang dengan kerelaan diri mereka sendiri. Sepatutnya kita patut berterima kasih kepada Pengerusi MPN kerana berjaya menarik ahli-ahli UMNO untuk turut serta dalam program ini.

    Bila sesuatu benda yang baik sudah ada dalam tangan mengapa mesti kita pertikaikan ?

    ReplyDelete
  13. Many coincidences happen,some with good intentions,some with malicious intent.If the intentions to invite these huge presence of UMNO members for the sake of conversions,fine I can live with that.But when you have unscrupulous individuals distributing flyers discrediting Anwar just outside the very same venue DS Wan Azizah was speaking,and a huge presence of UMNO members present in the venue,called me suspicious but something is just not right.

    ReplyDelete
  14. That is beyond MPN's control. When it is happened, everybody is in the hall, we noticed it is done by those PTI underage.

    This scenario is not only happen here in KK, but happen too in West Malaysia. It's uncontrolled.

    ReplyDelete