Tuesday, February 9, 2010

JOHANIS:- SEGALA TINDAK TANDUK UMNO AKAN BACKFIRE JADINYA

Oleh Halik Zaman

LAHAD DATU- Ketua Cabang PKR Silam Encik Johani Abdul Halim hari ini mengutuk perbuatan memfitnah Ketua Umum PKR Malaysia Dato' Seri Anwar Ibrahim yang tersiar diTV3 dan Utusan Malaysia yang dicekuk tambah dari apa yang sebenarnya berlaku dimahkamah.

" Rakyat Silam faham dan simpati kepada Dato Seri Anwar Ibrahim, segala keaiban yang musuh musuh Anwar Ibrahim ciptakan akan backfire kepada PRU13 yang akan datang kepada semua calon calon BN diseluruh Malaysia, Insya-Allah." Kata Jahani.

"Semua tenaga AJK Cabang PKR Silam Lahad Datu telah diarah turun padang mendekati rakyat memberi penerangan sebenarnya fitnah yang sengaja direka untuk mengaibkan Dato Seri Anwar, HAKIM-nya nanti adalah rakyat pada PRU13 yang akan datang akan bersama sama menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional mengikut lunas demokrasi." Tambah Johani lagi.

Johani menambah, " Kos hidup rakyat yang tinggi sedang pendapatan rakyat ala kadar, perbelanjaan dan yuran sekolah anak anak rakyat Sabah setiap tahun bertambah mahal, apa kah ini satu hadiah untuk rakyat Sabah setelah hasil minyak petrolnya dijual?" Tanya Ketua Cabang PKR itu.

"Dato Najib terus meniup seruling bambu dengan irama sumbang 1Malaysia bercogankata "Rakyat didahulukan" hanya satu slogan yang tidak bermakna kalau rakyat tidak mampu membeli permakanan yang kosnya mahal, apa ertinya rakyat didahulukan sedang perut anak anak cucu kami lapar?" Tanya Johani.

Johan berkata, " Tidak kah kamu rakyat Silam merasai sedih, pilu? Sedangkan Allah swt pun melarang hambanya mengaibkan seseorang manusia dengan fitnah terus mengambil tempat untuk mengembalikan kepercayaan rakyat kepada UMNO yang sudah ditolak oleh sebilangan besar orang Islam dalam PRU12 2008 dan kerusakkan UMNO tidak mungkin dapat diperbaiki lagi walaupun sekali Anwar Ibrahim UMNO korbankan, ia akan backfire juga kepada BN nanti".

5 comments:

  1. Kita suma tau bah umno punia karaja. selagi anwar masih ada, selagi itu durang ndak pandai baranti mo karajakan si anwar itu.

    Bobohizan Penampang

    ReplyDelete
  2. Pendekatan kepada rakyat adalah jalan terbaik untuk memberikan penerangan yang sejelasnya kepada rakyat di kawasan masing-masing. Syabas sdr Johani.

    Sharifah Adelea Syed Armaz
    (Email) blue.sapphire1970@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. UMNO memang kaya dan terkenal dengan slogan ciptaan mereka. Tapi semua slogan-slogan ini hanyalah indah khabar dari rupa. Dari wawasan 2020, gemilang cemerlang dan terbilang, rakyat di dahulukan, pencapaian di utamakan - semua ini hanyalah "tool" semata-mata untuk mengaburi mata rakyat. Hakikatnya ZERO !!!

    ReplyDelete
  4. UMNO lupa barangkali, semakin mereka menghimpit Pakatan Rakyat, semakin rakyat simpati dan beralih arah kepada Pakatan Rakyat. Thanks for the good work !!!

    Vivien Ng

    ReplyDelete
  5. Biarkan saja si luncai terjun dengan labu-labunya..biarkan..biarkan..

    biarlah PRU13 yang menentukan nasib hidup UMNO. Tapi seandainya UMNO kecundang sekali pun, pemimpin-pemimpinnya masih mampu hidup mewah. Sebab bekalan hidup mereka telah mereka himpunkan pada tempoh yang lama.

    ReplyDelete