Wednesday, March 10, 2010

ANWAR DI AIBKAN AKAN BACKFIRE KEPADA UMNO DALAM PRU13

Dari Kacamata: Noor Diana Mohd. Razis, Kinarut Papar

UMNO semakin menampakkan sikap terdesak apabila sekali lagi melaksanakan operasi fitnah terhadap Ketua Umum PKR, YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Kali ini modus operandinya bertukar corak. Terkini, video rakaman Dato’ Seri Anwar Ibrahim dalam penjara semasa dalam tahun 2001 dahulu.

Mungkin pihak UMNO merasakan tidak sebegitu mampan kesannya‘drama bersiri’ kes fitnah ke-2 Dato’ Seri Anwar keatas sokongan rakyat Malaysia. Maka scenario fitnah ini di olah lagi agar lebih cantik dan menarik dengan kewujudan video rakaman Dato’ Seri Anwar yang kononnya rakaman semasa beliau dalam penjara dahulu.


Suatu kemusykilan terbit di hati orangramai, sekiranya benar rakaman itu semasa Dato’ Seri Anwar dalam penjara, ini adalah amat jelas menunjukkan berlakunya diskriminasi terhadap Dato’ Seri Anwar semasa dalam tahanan. Mengapa kehidupannya di rakam sedangkan penghuni-penghuni penjara lain tidak di lakukan sedemikian rupa ?Tentu ada dua orang manusia yang takut dengan bayang bayangnya sendiri. Siapa dua orang manusia itu? Tanya diri sendiri. Mungkin ia "The Big Mama and The Coward Papa?".

Apa motifnya ? Untuk mencari kesilapan ? Atas cara apa ? Sudahlah dalam penjara, apa yang kesilapan yang bisa terjadi semasa dalam tahanan ? Hanya “mereka” yang menghasilkan VCD fitnah ini sahaja yang punya jawapannya. Kenapa dan apa tujuan mereka berbuat demikian ?

Sama ada UMNO sedar atau tidak, walau apa pun percubaan fitnah yang cuba di buat kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak berkesan di hari rakyat. Malah rakyat lebih benci dengan kekejaman yang di lakukan kepada Dato’ Seri Anwar. PRU13 nanti akan jadi backfire. Rakyat akan buat protes secara demokrasi.

Sebab itulah di awal tadi saya menyatakan andaian saya mungkin sahih, bahawasanya UMNO semakin kehilangan pengaruh di kalangan rakyat, maka kerana itulah mereka sedaya upaya ingin membinasakan insan yang bernama ANWAR IBRAHIM. Pada sangkaan mereka, sekiranya Anwar tumbang, maka berkecai juga ikatan persaudaraan dalam Pakatan Rakyat.

Pada telahan mereka, sekiranya Anwar berjaya di sumbatkan kembali dalam penjara, maka berakhirlah juga empayar Pakatan Rakyat. Pada congakan mereka, sekiranya Anwar berhasil di musnahkan maruahnya, maka rakyat akan berpusu-pusu kembali ke pangkuan UMNO ? Anda silap wahai warga UMNO.

Ingin saya tegaskan sekali lagi, membujur lalu melintang patah, kami mendambakan demokrasi rakyat Malaysia. Seperti yang terlihat pada hari ini, walau di datangi pelbagai dugaan dan cabaran, kekuatan Pakatan Rakyat amnya dan PKR khasnya semakin teguh dari peringkat akar umbi sehinggalah keperingkat berpendidikan.

Sokongan dan dokongan yang diberikan kepada perjuangan PKR tidak dapat di nafikan lagi. Lihat sahaja setiap program/ceramah yang di anjurkan oleh Pakatan Rakyat dan PKR, sambutan yang diterima amatlah menggalakkan.

Maka kerana itulah UMNO kini tidak putus-putus membariskan satu-persatu agenda jahat mereka untuk menjatuhkan maruah dan keperibadian Dato’ Seri Anwar di mata masyarakat kerana mereka berpendapat, Pakatan Rakyat kuat kerana Dato’ Seri Anwar. Sekali lagi anda silap wahai warga UMNO.

Rakyat Malaysia berpaling arah kepada Pakatan Rakyat kerana telah lelah dengan system pentadbiran UMNO/BN yang lebih terarah kepada kepentingan diri dan kroni mereka sendiri. Apa keuntungan yang telah rakyat dapat ? Selain daripada kenaikan kos sara hidup yang semakin meningkat hari demi hari. Kepayahan mendapat bekalan makanan asas ? Kenaikan petrol dan gas ? Ketidak adanya gula dipasaran. Inikah yang dikatakan RAKYAT DI DAHULUKAN PENCAPAIAN DI UTAMAKAN ? UMNO memang dari dulu kaya dengan slogan kata kata buat pemukau hati rakyat.

Apakah rakyat Malaysia selayaknya di beri tekanan hidup yang melampaui ? Apa cerita kes DUN Kota Siputeh yang mana wakil rakyatnya gagal menghadirkan diri di persidangan dewan undangan negeri selama dua penggal berturut-turut ? Sebab apa berlaku ? Sedangkan rakyat telah mengundi beliau untuk memperjuangkan nasib mereka ? Tapi yang berlaku adalah sebaliknya. Itulah tradisi wakil rakyat UMNO/BN.

Berbalik kepada VCD fitnah Dato’ Seri Anwar. Rakyat Malaysia bukanlah sebodoh yang mereka sangkakan. Rakyat Malaysia bukan lagi seperti dahulu yang hanya tahu menerima maklumat dari agent media-massa UMNO/BN. TV3 & Utusan Malaysia.

Hari ini rakyat Malaysia telah bijak menggunakan alternative lain untuk mendapatkan kesahihan keatas apa-apa maklumat yang diterima. Maka kerana itulah berlakunya tsunami politik pada PRU12 pada dua tahun yang lalu.

Atas alasan itulah juga makanya UMNO bertungkus-lumus ingin meranapkan karier dan maruah Dato’ Seri Anwar. Kerana revolusi kebangkitan reformasi ini bermula setelah Dato’ Seri Anwar di bebaskan dari penjara. Oleh kerana ini jugalah mereka kini bersusah-payah ingin menghantar kembali Dato’ Seri Anwar kedalam penjara kerana selama beliau di bebaskan, para pemimpin UMNO senantiasa hidup dalam kegusaran dan tidur mereka senantiasa di hiasi mimpi-mimpi ngeri kejatuhan gagasan UMNO yang menjadi tunggak kehidupan mereka selama ini.

Kerajaan BN/UMNO bukan sahaja mengaibkan Anwar Ibrahim melalui fitnah-2 tetapi setiap gerak gerinya dirakam dibuat VCD semasa dalam penjara dahulu untuk diedarkan dari rumah kerumah. Patut kah Kerajaan BN/UMNO mengarahkan penjaga penjara meragam VCD Anwar Ibrahim kalau bukan bertujuan untuk mengaibkan beliau? Kalau hari ini Anwar Ibrahim dibuat sebegitu maka tidak heran lah satu hari nanti 'anak cucu' anda juga akan dibuat perkara yang sama oleh Kerajaan UMNO/BN.

Perlu di ketahui, buatlah apa sahaja, kami tetap berdiri teguh bersama PKR dan Pakatan Rakyat.

22 comments:

  1. UMNO tak habis-habis dengan fitnahnya ! Entahlah apa lagi mereka nak buat dengan DSAI. Tak habis-habis !!!

    ReplyDelete
  2. Wah ada pembaharuan, kali ini main vcd pulak, aak-agak nak tiru chua soi lek ke ? baguslah tu, buatlah banyak2 fitnah tu, lagi banyak lagi bagus sbb rakyat pun dah muak dan jelak dengan pembohongan UMNO, maka terimalah akibatnya masa p/raya nanti.

    Dragonfly

    ReplyDelete
  3. Apa motif mereka berbuat begini ? Nak tunjuk kuat ?? Silap haribulan lah, sebab apa pun yang umno cuba buat, kita rakyat Malaysia dah tak percaya.

    ReplyDelete
  4. UMNO is a great story-maker !! What's next ? Can't wait to hear/read any FOOLS stuff from umno. UMNO is dying so that they are struggling very hard to keep them alive ! Keep trying fools !!

    ReplyDelete
  5. Agaknya mereka ni seronok sangat DSAI dalam penjara, sehinggakan segala pergerakan DSAI di rakam ? Hebat betul insan bernama Anwar Ibrahim ini, rupanya bukan sahaja idola penyokong PKR, tapi orang-orang dalam penjara sendiri !!

    Warden Penjara

    ReplyDelete
  6. Duinah ada lagi sarita buhung !!! Apa bah durang mo buat sama Anwar ini ? Kamirang indak pasaya bah, kamirang tau ini suma buhung sija. Tukuiiii

    ReplyDelete
  7. Kalau ianya benar, nampak benar pihak penjara telah menyalah-gunakan kuasa yang ada ditangan mereka. Apa nak jadi nie ? Tapi kita percaya perbuatan mereka ini adalah dengan restu atasan. Nauzubillah..

    /masturah

    ReplyDelete
  8. Hurm, nampak gayanya selagi DSAI masih bernafas, selagi itulah umno ni tak senang diam. ada saja perbuatan khianat yang mereka rancangkan. apakah mereka telah lupa dosa ?

    TTL.KK.S

    ReplyDelete
  9. Hahahaha... ini satu lagi keja bodoh ! Agaknya fokus bn skang nie hanyalah nak kejakan anwar jer gamaknya.

    Hj Misbun--Bongawan

    ReplyDelete
  10. Nasib baik hanya rakaman video, buatnya di simpan C4 kes naya ooo. Maklumlah they are capable to do anything and everything !

    )Jejak bertapak(

    ReplyDelete
  11. Adei apa punya manusia mereka ini ? Sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan nama dari 'orang atas kayangan' ? Baguslah untung2 korang naik pangkat atau naik gaji.

    Jangan nanti jawatan hanya warden penjara tapi mampu pakai keta mewah seperti banyak contoh yang terlihat.

    Bibik Seberang Jalan

    ReplyDelete
  12. Puan, adakah puan pasti ini kerja orang dalam ? Jangan menuduh tanpa bukti.

    Yussof Amran/Taman Semperlang, Sabah

    ReplyDelete
  13. Mungkin UMNO ini beranggapan bahawa dengan memusnahkan karier dan kehidupan Dato' Seri Anwar, maka akan berakhirnya kekuatan Pakatan Rakyat ? Apalah cetek sangat pemikiran mereka ini ?

    Sharifah Adelea Syed Armaz
    (Email) blue.sapphire1970@yahoo.com

    ReplyDelete
  14. Apalah faedahnya merakam Anwar ? Tak puas tengok dia ke ? Atau asalnya nak buat kenangan bila Anwar keluar penjara ke ? Bodoh punya manusia !
    Tak pastilah, manusia ke binatang yang buat begini ? Sebab kalau manusia dia pakai akal dan fikiran, hanya binatang saja yang tak ada akal.

    Mazlan Shaarie
    Chemor, Perak

    ReplyDelete
  15. Ya ampun apa dah jadi dengan mereka ni ? dah hilang ingatan ke apa ?

    Kikilala

    ReplyDelete
  16. Don't you think this is stupid ?? Do their salary being paid to do all this nonsense ? Bull shit !!

    Victor Cheng @ Bukit Bendera

    ReplyDelete
  17. Satu lagi hikayat dongeng mahasatra alam, mesti dapat award hehat ni dari pasangan UDA DAN DARA TUA nie...coolll

    Metafora cinta

    ReplyDelete
  18. Apa yang depa dok carik ? Depa dok sakan rakam, awat hangpa ingat DSAI nak perbuat benda-benda tak elok kah ? Apa punya turrrr !!*&@*^&

    Mamak Nasi Kandaq

    ReplyDelete
  19. wahh ini betol2 all out nie, by hook or by crook ANWAR has to be demolished, that's the mission I think. Well, umNO what can we say, just good luck lol !!!!!!

    ReplyDelete
  20. Lihatlah, macam mana rakyat mahu mempercayai sistem perundangan negara ini ? Dari institusi kehakiman, keadilan, membawa ke tempat himpunan orang-orang yang salah pun mereka suka menyalah-pakai keadaan. Gila punya kerja!

    Odysey

    ReplyDelete
  21. Kalau boleh umno ni nak hantar DSAI kat kutub utara jauh dari rakyat Malaysia. dah habis modal agaknya sampai ketahap ini ? lepas ni jabatan apa lagi yang mahu di pergunakan demi kepentingan paksi politik umno ?

    ***pilaksin***

    ReplyDelete
  22. Senario fitnah tidak pernah ada redanya. Tidakkah BN ini faham akan erti reformasi ? Rakyat Malaysia telah membuat ketetapan untuk transform ideologi politik mereka kepada Pakatan Rakyat.

    Mengapa kini ? Setelah kami rakyat Malaysia kepuasan di perbodohkan kerana kerakusan kepimpinan BN yang hanya menumpukan khusus untuk menambah bilangan harta sahaja sedangkan kebajikan rakyat terabai. Jadi bila Pakatan Rakyat hadir, barulah BN kelam-kabut untuk mencaca-marbakan Pakatan Rakyat sebab telah kehilangan banyak pengaruh dan kepercayaan dari rakyat Malaysia ?

    Semuanya telah terlambat kini. Terimalah hakikat bahawa inilah masanya untuk di gelar BN-Suatu Peninggalan Sejarah.

    ReplyDelete