Tuesday, March 23, 2010

PENDAPAT DARI RAKYAT SABAH TENTANG UMNO

Adey Liun
Adey Liun

UMNO sudah kehilangan momentum dari isu kepala babi,bakar gerija dan sekarang masalah raja lah pula.Nampak gaya semua umpan mereka ini tidak mendapat reaksi dari rakyat malahan rakyat menyelahkan BN kepada semua perkara ini,senjata makan tuan.
Jangan hairan dengan Pak Ibrohim tu,berlagak ganas konon nak tarik hati PM supaya jadi calon UMGOK nak sambung talian hayat politiknya.

Hasmin Azroy Abdullah
Hasmin Azroy Abdullah

Tapi mungkin pendedahan Zahrain itu ada benarnya sama ada, ada hitam putih atau tidak. Mungkin boleh kita fikirkan sejenak betapa kemaruknya kuasa untuk memerintah sehingga menghalalkan segala cara...Waima membuat pembohongan demi meyakinkan sesuatu yang tidak mungkin berlaku... Saya rasa, kata-kata Zahrain itu ada asasnya sekalipun tanpa bukti hitam putih.Lagi pun mereka ini kan kawan rapat
Halik Zaman
UMNO adalah sebuah Parti politik dinasti. Kalau Najib bersara yang ganti tentu Hishamuddin Tun Hussain, lepas itu Mukhriz ganti, lepas itu anak anak mereka pula akan ganti. Jadi, UMNO itu memang betul lah parti orang orang elit.
Bro Joemusa
Bro Joemusa

betul bah...yang lain tu terikut-ikut tanpa mengkaji sejarah tu bikin apa, generasi muda sudah dapat mengkaji tetapi generasi tua masih lagi, keluar saja dari UMNO dan BN beramai-ramai dan selamatkan Malaysia dari terus hancur demi Rakyat dan Negara.

EgAponi Anis
EgAponi Anis

itu kalau dia memerintah lagi...kah kah kah....kalau pakatan memerintah baru lah masalah elitis ni kita boleh kawal..bukan tak boleh pewaris mewarisi kepimpinan tapi kalau waris pada hisham handbag,apa barang tuan.

Nurhidayat Nuruslan Parman Noyodikromo
Nurhidayat Nuruslan Parman Noyodikromo
Sayangnya USNO telah tiada.

Hasfizal Hj Guldam
Hasfizal Hj Guldam

DULU KINI DAN SELAMANYA tu Tuan, tu pasal kesian dengan MP-MP BN yang lain diorang berhabisan berjuang dalam UMNO tapi DULU KINI DAN SELAMANYA dalam BN jadi MP saja Terutamanya MP Sabah & Sarawak jangan Beranganlah Mahu Jadi Walau TPM HAHAHA ,,, KASIANNN!!!! Kata P Ramlee.

Anak Sheikh
Anak Sheikh

Di Sabah pun udah ada udah budaya ni..bapa ketua bahagian..anak ketua pemuda..kalau ndak silap la..hee3

Abd Karim Abd Rashid
Abd Karim Abd Rashid

Ta ada peluanglah ni kalau gitu..

Halik Zaman
Halik Zaman
Biasanya Ketua AMK Cabang menang bertanding. Kalau anak Ketua Bahagian bertanding menang dan mahu berkerja bagus juga tapi daripada dilantik jawatan sanggup terima, buat kerja dia tak mahu. Apa macam? Bagus kah?

Zulkarnain Ibrahim
Zulkarnain Ibrahim

impian sya nak tenguk parti selain bn tmemerintah malysia.entah bila jadi kenyataan...dah 53 thn BN perintah malaysia xsiap2 lagi projek xkan itupun rakyat xnampak..

Ansari Abdullah
Ansari Abdullah

Di Sabah pun banyak dinasti politik, terutamanya dalam BN.

Sagid Mongulintad
Sagid Mongulintad

Memang betul.... mari kita tukar kerjaan yang baru PRU 13 Kerajaan Pakatan Rakyat


Apa kah orang muda masih mahu bergantung lagi kepada UMNO? Sedangkan UMNO bukan dari citarasa orang muda. Kerana UMNO sudah dianggap oleh orang muda sebagai sebuah parti yang sudah EXPIRED.
Jebat Pembela
Jebat Pembela

bukan sahaja EXPIRED,,,tetapi juga sudah ketingalan zaman,,,sudah tidak releven untuk anak muda bukan sahaja itu malah warga emas juga sudah muak dengan perangai pemimpin umno yang rakus tamak haloba.

Hasfizal Hj Guldam
Hasfizal Hj Guldam

Betul tu Tuan , UMNO tidak berapa pandang dengan Generasi Muda UMNO lebih suka Orang Lama Dulu Kini Dan Selama nya Diorang-diorang Ja kalau Boleh,, Ya dulu Org Kampung pedalaman boleh lah ikut saja apa BN kasi makan tapi Generasi muda yang Asal Dari Kampung nie sudah Pandai Menilai "AWAS!!!!! FOR UMNO" heheheh maaf tuan kalau salah tapi ini lah yang saya nampak dari ramai generasi Muda


ANWAR IBRAHIM digeruni oleh puak puak UMNO dalam Parlimen. NAJIB dan semua Wakil Rakyat UMNO memang tidak suka ANWAR IBRAHIM berada dalam Parlimen. Wakil Wakil Rakyat UMNO dan NAJIB suka TIDUR dalam Parlimen. NAJIB cari jalan gantung ANWAR maka Ibrahim Pendek Ali (3 1/2 kaki ) pun lompat lompat dalam Parlimen.

Hasfizal Hj Guldam
Hasfizal Hj Guldam

Mungkin MP UMNO nie Otak Udang dan takut bila di Soal oleh MP PR,, Maklum lah Kalau MP UMNO nie Tidak "CHAS" @ charge dulu Sebelum melaku kan tugas mereka Ndak Ada Idea tu,, heheheh MINUM-MINUM dulu @ Main Dulu ka Baru Ada Idea kan,,,

KESIAN RAKYAT KOTA BELUD, TIADA ORANG MUDA YANG PANDAI JADI WAKIL RAKYAT. MUSA AMAN TERPAKSA IMPORT DARI TUARAN DATUK RAHMAN DAHLAN MEWAKILI AHLI PARLIMEN KOTA BELUD.

Albert Polinoh
Albert Polinoh

Dia asal usul KB juga tu, cuma kena kasi chance sepanggal berkhidmat disana, PRU13 dia nak try pula Sulaman kawasan yg pernah diwakili bapanya dzaman USNO, Mana tahu ada chance jadi KM.

Pak Faisal Ks
Pak Faisal Ks

He quoted the wrong parliamentary order?

Hasfizal Hj Guldam
Hasfizal Hj Guldam

Saya Tersangatlah setuju dengan komen diatas , .. tapi nex PRU dia mungkin nya'un sudah tu sebab kami pun kurang mengenali siapa dia ini Rahman Dahlan

Albert Polinoh
Albert Polinoh

PRU13 nanti Dtk Salleh mahu balik MP Kota Belud maka Dtk Rahman kena lah pindah ke Sulaman atau MP Tuaran
Zulimran Nasution Abdullah Omar
Zulimran Nasution Abdullah Omar

Sudah ada ke senarai calon utk bertanding di parlimen for Sabah? Harap2 penilaian dari masa ke semasa pastikan diorang jalankan tgjwb dgn amanah... Sabah akn bersama PP, Sgor, Kedah n Ktan dlm prya nnti, insya-Allah...

No comments:

Post a Comment