Thursday, March 18, 2010

UMNO TAJA BROKER KERANA DITOLAK OLEH RAKYAT MALAYSIA

Dari Kacamata Halik Zaman

UMNO/BN hari ini cukup gembira dengan perkembangan semasa politik pembangkang. Kepimpinan UMNO/BN dengan bangganya mewar-warkan dan mendabik dada kononnya Pakatan Rakyat sedang mengalami zaman kejatuhan berikutan tiga YB PR keluar dari Pakatan Rakyat.Hakikat yang sebenar, UMNO/BN sendiri yang mengalami zaman kemerosotan di mana UMNO/BN telah mula kehilangan pengaruh dan kepercayaan dari rakyat Malaysia. Maka kerana itulah UMNO/BN amat ‘phobia’ dan ‘trauma’ dengan pilihanraya kecil.


Masakan tidak dari beberapa siri pilihanraya yang telah di adakan, mereka hanya bertahan di dua kerusi sahaja. (Itu pun kerusi UMNO/BN sendiri).Malah satu kerusi kuat UMNO di Kuala Terengganu tumbang ketangan PAS. Setiap pilihanraya kecil yang lain kemenangan pasti berpihak kepada Pakatan Rakyat. Itu menandakan pengaruh mereka kepada rakyat mula pudar dan layu bak pakis layu tersiram dek air panas.Kalau UMNO/BN tidak trauma kepada Pakatan Rakyat, mengapa tidak di adakan sampai sekarang pilihanraya kecil Kota Siputeh di Kedah setelah keputusan mahkahmah menyatakan kerusi itu harus di kosongkan ? Jawabnya mesti "Mahkamah Rayuan belum bersidang" atau takut kalah maka mahkamah " di arah jangan bersisang?" Kalau UMNO/BN cukup kuat dan punya pengaruh, mengapa kes ‘rompakan’ negeri Perak tidak di serahkan pada kuasa undi rakyat ? Bubarlah dan biarkan rakyat yang menentukan mandate baru untuk negeri Perak ? Ini tidak, melalui mahkahmah.

Rakyat Malaysia amat maklum system keadilan negara ini yang di bayar gaji mereka oleh Kerajaan UMNO/BN. Jawabnya "kerana terpaksa?"UMNO/BN akan lebih TRAUMA dan PHOBIA lagi bila tiba musim Pilihanraya Umum ke 13 yang bakal di adakan dalam tempoh 2 1/2 tahun akan datang. Maka untuk menangani masalah phobia, trauma dan mimpi-mimpi ngeri yang sering melanda lena kepimpinan UMNO/BN, maka kerana itulah mereka mula menyusun atur strategi kemusnahan kepada Pakatan Rakyat. Menerusi Broker Salahuddin. UMNO/BN amat maklum akan suatu perkara yang amat pasti.

Mereka kini kehilangan kepercayaan dari rakyat. Banyak perkara yang mengesahkan cerita ini. Apakah anda masih ingat kejadian undi Bajet Negara yang di bentangkan oleh Perdana Menteri baru-baru itu ?Kelebihan undi yang hanya beberapa undi sahaja begitu memeranjatkan kepimpinan Barisan Nasional. Kalaulah lebih ramai ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang hadir pada hari itu, pasti undi pembangkang akan melebihi undi BN, apa jadi ? Bukankah perlunya Kerajaan di bubarkan dan pemilihan harus di buat semula ? Apa akan jadi sekiranya ini berlaku ? Betapa alerginya UMNO dengan "anak cacatnya BN " untuk menghadapi rakyat dalam PRU nanti.

Oleh yang demikian, untuk memastikan tampuk kerajaan masih lagi dalam genggaman UMNO/BN, maka di anjurkan satu misi “massive destructions” kepada Pakatan Rakyat. Maka timbullah kes fitnah ke-2, Dato’ Seri Anwar Ibrahim, kes rasuah ‘kepala lembu’ pada kerajaan negeri Selangor di bawah kepimpinan YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, kes bakar gereja dan surau, kes kalimah Allah serta berbagai-bagai lagi ‘drama’ ciptaan UMNO/BN.Semua ini direka-cipta demi untuk memusnahkan kepercayaan rakyat kepada Pakatan Rakyat. Semua ini di laksanakan demi untuk menutup segala kepincangan dan penyelewengan pentadbiran yang UMNO/BN telah lakukan selama mereka memerintah.UMNO/BN cuba tutupkan salah-laku kepimpinan mereka. Tetapi kebenaran pasti terserlah. Satu-satu pembohongan mereka terhidu oleh rakyat Malaysia.

Demi untuk di lihat mulia, mereka sanggup membayar orang-orang bawahan untuk jadi kambing hitam demi menutupi salah mereka.Tidak cukup dengan itu, banyak kes-kes ‘luarbiasa’ kedengaran dan terserlah di mata rakyat. Kes pembunuhan Altantuya, kes kehilangan enjin jet tentera, kes kapal selam yang tidak dapat menyelam, kes misteri kematian Teoh Beng Hock dan macam-macam lagi untuk di senaraikan dalam PRU13 nanti.Bukan menuduh, tapi dua perkara yang benar-benar menjadi kemusykilan, bagaimana bahan letupan C4 senang-senang di bawa keluar dari simpanan UTK ? Kenapa dan mengapa wanita Mongolia itu harus di bunuh sebegitu kejam dan menggunakan bom yang hanya boleh diperolehi di Unit Tindakan Khas, dan siapakah yang berikan kebenaran mengeluarkan bom tersebut ? Semua mistri ini belum terjawab.

Keduanya, kes kehilangan enjin jet tentera. Percayakah seorang yang berpangkat sarjan yang punya angkara ? Besar juga kuasa seorang sarjan untuk melepasi system keselamatan pihak tentera ? Pokoknya, kes-kes sebeginilah yang menyebabkan rakyat Malaysia sudah mulai bosan dengan lakonan spastic UMNO/BN.Terkini, misi terbaru UMNO/BN. Misi memujuk wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat. "Mesti ada senyuman yang semanis guna". Untuk menjayakan misi ini, UMNO/BN telah merekrut "Broker terkenal dari pejabat PKR dalam pelbagai bentuk fizikal. Bekas calon PAS yang "pendek-pendek tegap" dan terbaru, dari PKR hitam-hitam bulat 'embas muka serupa beruk hitam jahat'. Hebat bukan ?Maka dua broker ini memulakan kerja-kerja merisik dan ‘meminang’ wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat dengan menawarkan suatu imbuhan yang ‘makan tak habislah’.

Oleh kerana itulah, maka satu persatu wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat yang gelap mata dan hati apabila melihatkan imbuhan lumayan terhidang depan mata, membelakangkan amanat pengundi yang mereka perolehi atas tiket PKR dan Pakatan Rakyat. Petualang-petualang parti ini tidak sedar yang menaikkan mereka sehingga mereka bergelar Yang Berhormat ini adalah PKR yang kini menjadi musuh kepada mereka. Petualang-petualang ini lupa masa mereka sibuk berkempen semasa pilihanraya, SIAPA yang bersungguh-sungguh ingin menjatuhkan UMNO/BN ? Tepuk dada tanya selera !!

Perlakuan Zahrain di persidangan dewan rakyat semalam amat tidak professional. Tuduhan beliau lebih berpihak kepada hearsay evidence. Kita semua maklum Speaker memang dengan niat membiarkan Zahrain menempelak Dato’ Seri Anwar. Rakyat juga tidak lupa dan alpa bahawa gaji dan elaun mereka di bayar oleh Kerajaan UMNO/BN. Itu kami amat maklum.Pada petualang Zahrain dan semua petualang-petualang Pakatan Rakyat, kalau anda rasa diri anda sudah terlalu kuat dan hebat, kosongkanlah kerusi yang anda sandang. Kita minta mandate baru dari rakyat di kawasan masing-masing. Kita lihat pengundi-pengundi yang pernah mengundi mereka atas tiket PKR, mahukah lagi memilih mereka sekali lagi ?

7 comments:

  1. Sepa mo undi pengkhianat lagi oo..bagus kasi undi sama itu munyit ba..tantu2 lagik indak pandai betray huhuhu..ada beraniiiii???

    ReplyDelete
  2. Susah untuk menegakkan sistem keadilan dalam perundangan Malaysia ini. Nanti karang tak ada pulak gaji cukup bulan.

    ReplyDelete
  3. "broker" tu mesti gaji mahal tu..yelah, kami dapat rasa kehadiran broker hitam itu seakan di rancang untuk menjahanamkan PKR. Apapun ingat sikit balasan di akhirat wahai broker-broker semua...

    Dragonfly

    ReplyDelete
  4. Telah banyak perkara yang berbisa telah UMNO/BN lakukan kepada rakyat Malaysia. berubahlah demi kehidupan yang lebih sihat dan dinamik.

    Redahhh jer..!!

    ReplyDelete
  5. Berita malam ini, Muhyiddin suruh siasat hearsay evidence yang Zaharain cipta. Dasar desperado. Benda-benda hearsay pun mereka amik kisah!!

    ReplyDelete
  6. Zahrain di beri peluang seluas-luasnya untuk menghentam Anwar di sidang parlimen, agaknya kalau Zahrain dok puji Anwar, maukah depa beri laluan ? Hipokrit betul depa tu!!

    ReplyDelete
  7. Mau juga apply jadi broker. Untung-untung boleh buat company jual-beli minyak :))

    ReplyDelete