Thursday, March 25, 2010

PATUT KAH AL-QUR'AN itu TEMPAT BERSUMPAH?


Halik Zaman
Islam UMNO sangat GHAIRAH ajak bersumpah Al-Qur'an kepada Anwar Ibrahim bahawa dia TIDAK meliwat. Masalahnya ada kah JAMINAN mahkamah kalau Anwar Ibrahim BERSUMPAH Al-Qur'an bahawa kes-nya itu mahkamah akan tarik kembali? Kalau kes liwat itu TIDAK ditarik juga oleh mahkamah, ini bererti SUMPAH Al-Qur'an itu hanya jadi... mainan politik sahaja. (Al-Qur'an bukan untuk tempat bersumpah seperti yang dibuat oleh Ibrahim Ali Pendek dalam Parliment baru baru ini).

Adzman Hedra
Adzman Hedra

tujuan quran diturunkan untuk dibaca dan dihayati... bukan untuk dibuat bersumpah... sumpah guna kitab ni budaya nasrani...

Shathish Irwan
Shathish Irwan

saya amat setuju bahawa AL-QUR'AN telah menjadi bahan mainan di Malaysia bagi pemimpin -pemimpin politik.

Mohd Zakaria Mandalam
Mohd Zakaria Mandalam

Masuk mahkahmah bagi statement pun kita pakai Al-Quran

Sidu Edin
Sidu Edin

Ulama dunia kasi nasihat DSAI agar jangan main sumpah-sumpah. Nanti dalam kubur dihimpit tanah dan didatangi cacing sebesar batang kelapa.

Ansari Abdullah
Ansari Abdullah

Kalau semua sanggup bersumpah~hakim dan peguam menggangur ditepi jalan kerana mahkamah dan pejabat kena tutup...penjara pun kosong bila semua banduan berani bersumpah yang mereka tidak bersalah...baik juga cadangan braim ali tu.

Halik Zaman
Halik Zaman

Mohd......Itu zaman dulu, zaman sekarang cuma angkat tangan sahaja. "Aku bersumpah apa yang saya cakap semua betul, tiada yang tidak betul, melainkan betul".

EgAponi Anis
EgAponi Anis

kah kah kah..alamtnya ezam,berahim katak,zul bapok,zaharin gemok akan jadi org yg paling gembira sebab dgn bersumpah mampu menyelamatkan leher ketuanan melayau.....najib akan jadi kepala sumpah....sumpah dalam masjid lagi berbaloi sebab di kira sabagai bena

Halik Zaman
Halik Zaman

Mula mula mahu jadi calon "Mereka" ini puji menggunung dengan DSAI, bia menang jadi YB, jika permintaan mereka tidak ditunai "Mereka" maki melangit dengan DSAI.
Manusia seperti ini lah dikatakan tidak bermoral tidak bermaruah. Anjing lagi baik.

Ansari Abdullah
Ansari Abdullah

Presiden PERKASA ingat AlQuran diturunkan untuk diguna pakai semasa bersumpah...bukan sebagai rahmat dan panduan kepada SEMUA insan.Semasa pilihanraya kecil bertanding sebagai calon bebas hilang deposit!!!Lepas itu pura-pura sokong PAS supaya boleh jadi MP~sekarang hentam PR...ini "nang butinang kui butukui" punya YB.

AmbroseMail Mathew
AmbroseMail Mathew

Betul tu Haji..Ibraim Ali ni kena gelar kudatembaga bah..

Mohd Din M
Mohd Din M

Sangat setuju tu,jenis kaki lompat parti ni n istihar bebas ni patut di hukum.. n ajar teruk2...bagi harimau makan je tu hukuman masa zaman raja2 dulu biar dia sedar...dah lah kuar kutuk lak parti yang dia cari makan dulu tanggung anak bini. tak sedar ke dia.... siapa guna siapa jika dah ikhlas sgt n baik sgt kenapa tak dedah dari awal lagi bila dah keluar parti yang tak boleh bagi projek baru kutuk ,dulu semua elok... org macam ni pegi mampus dok parti mana2 pun tak senang.

Jojo Johani
Jojo Johani

Kawan2 jgn la dengar lagi kata2 Ibrahim Ali tu..dia tu siput omang2..kalau tk guna lambng PAS kempunan jadi YB...itu kalau zaman Nabi s.a.w. suda lama babau di potong lidah nya...atau kata lain dia tu MUNAFIK yg nyata...mana ada jalan org MUNAFIK sebut pasal Al Quran...kan?

Emma Wangi
Emma Wangi

Sudah2 le mengutuk sesama sendiri... yg rugi sendiri juga bkn org lain... kalau org islam membaiki sesama islam bukan kutuk mengutuk...

Merline Dwi Saputri
Merline Dwi Saputri

I m agree...buat UMNO sumpah hanya permainan, banyak dah contoh yg terjadi tak payah jauh2 saiful buat sumpah di masjid, ternyata semua set up, ustadz tu buat pengakuan trus kn buang keje....sbb bg tau tiada sebarang bukti liwat....doctor yg buat visum pn hilang...

Halik Zaman
Halik Zaman

Emma Wangi..... Pada kami you kata sudah sudah lah mengutuk itu. Seolah olah kami yang duluan mengutuk. Tiap malam si-penghianat parti PR itu mengutuk ngko tak marah pun.

Mereka guna tiket PKR dan PAS untuk menang, mereka keluar jadi bebas. Mereka ini adalah pengkhianat kepada pengundi atas tiket parti.


No comments:

Post a Comment