Friday, January 29, 2010

PARA PEMIMPIN UMNO JANGAN BONGKAK

Oleh Ismaily Bongsu

SAYA sudah cakap dua hari lalu orang BN jangan tipu orang Kelantan. kasih tahu itu Ibrahim Ali@ Ibrahim pendek hati-hati ngomong di TV.

Saya sudah cakap kalau tidak tahu LAW jangan temberang cakap sana sini/baik diam/baca catatan saya di Nota tentang PETRONAS yang membicara soal perundangan yang ditandatangani. Rakyat Kelantan bukan bodoh nak dibuli2.

Wang ehsan memang tidak lojik sebab royaliti bukan wang ehsan (sedekah), tetapi hak rakyat Kelantan dan harus diserahkan kepada kepimpinan Negeri bukan berbentuk wang ehsan yang diserahkan kepada ketua2 bahagian UMNO di Kelantan dan akhirnya nanti kasih kaya lagi ketua Bahagian.

Ibrahim Ali yang mulut macam celupar /kau datang Sabah kita debat/jangan tunjuk lagak di TY kerajaan/becuk mulutmu nak jadi jaguan tengek tetapi ekor penuh dengan tahi!

TANPA PAS TAK JADI YB MACAM SEKARANG


Saya minta orang Kelantan bangun serentak dan bersuara/jangan jadi bisu dan yang bercakap di TV adalah tali barut yang otaknya rosak kerana dipengaruh oleh UMNO yang tamak rakus dan binasa.

Ingat, rakyat Sabah juga sama/bukan sebodoh yang kamu sangka. Sampai masanya orang Sabah akan bangun keluar ke jalan raya/bukan protes UMNO, tetapi protes pemimpin UMNO yang KORUP

Lihat hampir ratus ribu solat jumaat dan siapa yang mengimamkan di bawah. Kamu para pemimpin UMNO hina Tok Guru dan tidak lagi solat hajat kamu akan gila dan jangan main-main hina tok guru yang bersih dari rasuah, rumahnya buruk dan pernah hidangkan kopi kepada saya tika saya mampir di rumahnya yang buruk di kelantan. Itulah sikap seorang Menteri besar yang tidak ego, tidak temberang seperti menteri-menteru UMNO dalam kerajaan beruk yang kerjanya menghisap darah rakyat yang miskin.

Orang Sabah harus sedar ini/Tok Guru dan Hadi tidak pernah melarang orang Kristen guna Nama Allah/kita negara islam yang bersikap adil bukan menguggut yang konon PAS menakut-nakut2 adalah tipu muslihat BN, padahal sebenarnya merekalah yang merosakkan keharmonian.

Siapa yang membakar gereja dan tidak hairan yang membungkus kepala babi dan melontar ke masjid adalah mereka juga dan PKR sedang meneliti kerana yang ditangkap sebenarnya adalah ahli politik Gombak, siapa lagi kalau bukan "orang yang suka humban batu sembunyikan tangan". Tuhan adil akan buktikan semua kelakuan buruk itu.

Siapa yang mengimamkan ratusan ribu yang berhimpun ini? kalau bukan Tok Guru. Apakah Tok Guru itu menggunakan sihir? Apa kamu orang BN buta hati dan buta mata?
Maaf, orang kelantan bukan bodoh dan bukan PALUI nak ditipu2. Royaliti ditukar ke wang Ihsan. Otak entah di mana letak.

INI rumah orang miskin Sabah di Kota Marudu. Tetapi orang Sabah selalu saja diam dan bersyukur meski makan sampah. Terus diam membatu, tetapi sampai bila. Sampai kiamat kita
terus menjadi miskin. Lebih miskin dari rakyat Kelantan bah kita ini.
APA kamu Sabahan rela jadi begini nanti? Miskin tidaklah hina, tetapi islam ajarr kita untuk tidak miskin sebab miskin menghampiri kekufuran. Bila miskin dikasih RM50 terus tanpa fikir pangkah BN dan menderita anak bini lima tahun lagi.

PRU13, semua rakyat Sabah kena fikir. Kami di PKR berjuang bukan untuk poket kami, tetapi untuk semua rakyat Sabah agar jangan "BIDA MUA" dibanding dengan mereka.

3 comments:

  1. Ibrahim Ali tu sejenis spesis yang tidak sedar diri di untung. Tengoklah tersembur2 air liur mengampu UMNO, apa yang dia dapat ? Zero, jadi menteri pun tidak. Kesian juga tengok perjuangan dia yang tiada bermaruah ini.

    ReplyDelete
  2. Bang Maily, atu tah gambar rumah orang miskin di Kota Marudu atu, mun di compare dgn rumah Yahya Husin, mana yang lebih bisai ?

    Imelda marcos versi melayu.

    ReplyDelete
  3. Durang ingat Kelantan bulih sanang2 kasi buduh, durang UMNO lupa bah, rakyat bukan buduh.

    ReplyDelete